10 způsobů, jak se přestat stresovat

10 způsobů, jak se přestat stresovat - Lenka Benešová

Tlačí vás čas, povinnosti a spoustu neřešených úkolů? Nevíte, co dřív?

Začněte používat sebekoučovací nástroje a inspirujte se z níže uvedených rad pro zmírnění stresu ve vašem životě.

Zbavte se stresu jednou pro vždy

1) Zastavte se

Když máte nejvíc práce, a nevíte, kam dřív skočit, zpomalte a určete si jasné priority. Čas pro zastavení se vám mnohonásobně vrátí – utřídíte si myšlenky a budete vědět jak si zorganizovat čas efektivněji.

2) Rozhodněte se

Nenechávejte ostatní, ať rozhodují za vás. Mějte věci pod kontrolou a trvejte na svém. Jen vy víte, co vám funguje nejlépe.

3) Motivujte se

Každý svůj úspěch si pečlivě zaznamenávejte. Když budete potřebovat zvýšit motivaci, jednoduše si přečtěte, co se vám doposud povedlo. Díky tomu si zvýšíte sebevědomí a další náročné situace budete zvládat snadněji.

4) Hýbejte se

Sportujte a dělejte takové pohybové aktivity, které máte rádi. Nejlepší je pohyb na čerstvém vzduchu. Tělo začne vyplavovat toxické látky a uleví se vám. Pohybem získáte více energie, která vám pomůže dokončit úkoly v rychlejším čase. Navíc získáte pohybem dobrou náladu.

5) Dostatečně pijte

Nejlepší je čistá voda z kohoutku. Když našemu tělu chybí, může nás přepadnout únava a pracovní výkon začne rychle klesat. Pravidelně pijte a odplavujte stresy ze svého těla i života.

6) Prozpěvujte si

Můžete si zpívat i vlastní motivační nebo afirmační texty o tom, jak jste vyrovnaní a v pohodě. Tím si připravujete takové podmínky, aby stres skutečně zmizel a přicházeli k vám jen příjemné situace.

7) Vizualizujte si svůj ideální stav

Mějte vždy na paměti, kam směřujete, a co je smyslem vašich aktivit. Díky krátké vizualizaci si můžete uvědomit, jestli jste na správné cestě, popřípadě můžete upravit směr.

8) Naučte se vědomě usmívat

Ať se kolem vás děje cokoliv, trénujte si vnitřní klid a úsměv. Vyzařujte pohodu a vyrovnanost do svého okolí a změňte pomyslný tlak stresu na radostné tvoření.

9) Pište si každý den, za co jste vděční

Založte si deník a pravidelně si každý večer zapisujte, za co jste dnes vděční, a z čeho máte radost. Tím pomůžete svému vědomí odvést pozornost od škodlivého stresu a spěchu.

10) Inspirujte ostatní

Funguje vám nějaký osvědčený recept, jak se zbavit stresu? Víte ještě o dalších tipech, které by ostatním pomohly? Ukazujte to názorně svým příkladem a inspirujte ostatní. Společně vytvářejte takové prostředí, ve kterém stres nemá místo.

Znáte nějaký další fígl proti stresu?

Ať už si zvolíte jakýkoli způsob, je jen na vás, zda budete ve svém životě aktivity pravidelně dělat. Nečekejte na to, až vás dostihne taková míra stresu, se kterou už si nebudete vědět rady a preventivně zařaďte jednu z těchto 10 aktivit do každého dne.

Vaše Lenka

Líbí se vám článek? Pošlete ho dál :)
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter

Mohlo by se vám líbit

About The Author

Lenka Benešová

Díky svým profesionálním zkušenostem a práci s klienty umožňuji lidem projevovat svůj jedinečný potenciál a žít spojenější život. Píšu o tom, co mám sama vyzkoušené a vím, že opravdu funguje.