15 činností, které brzdí úspěšné sebekoučování

15 činností, které brzdí úspěšné sebekoučování - Lenka Benešová

Když si představíte, že jste pro sebe tím nejlepším koučem, co rozhodně neděláte?

Při koučování a sebekoučování se zaměřujeme výhradně na to, co chceme, ale své kouzlo uvědomění má i to, co nechceme.

Podívejte se na to, co rozhodně k přínosnému výsledku nevede a rozhodněte se dělat pravý opak.

Tady je několik činností, které rozhodně nedělat:

1) Nekritizujte sebe ani ostatní

Místo kritiky se snažte chválit a vidět na sobě i na ostatních jen to nejlepší.

2) Neodsuzujte nové nápady a příležitosti

Raději se zamyslete, jak z nových možností získat co nejvíce pro sebe.

3) Nestěžujte si na to, že něco nejde nebo něco nemáte

Zpracujte si akční plán a naplňujte jednotlivé kroky každý den, abyste svého cíle dosáhli.

4) Nenadávejte na počasí a na nic, co nemůžete ovlivnit

Lepší je věnovat pozornost tomu, co můžete změnit v přítomnosti právě teď.

5) Neodkládejte své povinnosti

Pusťte se co nejdříve do díla. Za odvedenou práci se náležitě oceňte, abyste měli motivaci úkol dokončit.

6) Nepomlouvejte své přátele ani kolegy

Vyjadřujte se o lidech pozitivně, protože nikdy nevíte, jestli se vám to náhodou někdy nevrátí zpět.

7) Netrapte se zbytečnostmi

Zaměřujte se na svoji životní vizi a to, co pro vás není důležité, jednoduše vypusťte ze svého života.

15 činností, které brzdí úspěšné sebekoučování - Lenka Benešová

Netrapte se kvůli maličkostem

8) Nezáviďte kolegům vyšší příjem nebo lepší práci

Pracujte na tom, abyste se posouvali dál a nechte se inspirovat se ostatními.

9) Nevymlouvejte se na nedostatek času

Snažte se místo toho řídit vědomě svůj čas a aktivity během dne.

10) Nezveličujte, co je možné udělat jednoduše

Nejjednodušší řešení je většinou i to nejlepší. Využívejte toho.

11) Netolerujte stále ty stejné chyby

Místo toho změňte své návyky, které vám pomůžou překonat nefunkční myšlenkové programy.

12) Nebuďte lítostiví a truchliví

Nejhorší, co můžete udělat, je litovat se. Ze svých chyb se poučte a zkuste to znova.

13) Nevracejte se stále do minulosti

Minulost už nezměníte, proto se v ní nepatlejte. Zaměřujte se na to, co můžete změnit v přítomnosti.

14) Neseďte stále jen doma

Jděte na procházku, pohybujte se a odpočívejte aktivně. Obklopujte se pozitivními lidmi.

15) Nestresujte se

Zachovávejte klid a snažte se být v pohodě. Před každou náročnou situací si zavřete na chvíli oči a představujte si, jak vše dopadne podle vašich představ.

Co pro sebe začnete dělat ještě dnes jinak?

Co byste poradili svému nejlepšímu příteli? Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv novou aktivitu, pěstujte si důslednost. Po dobu 21 dní vydržte novou činnost dělat systematicky stejným způsobem. Díky tomu bude mít možnost „zakotvit“ a stát se plně novým zvykem ve vašem životě.

Vaše Lenka

Líbí se vám článek? Pošlete ho dál :)
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter

Mohlo by se vám líbit

About The Author

Lenka Benešová

Díky svým profesionálním zkušenostem a práci s klienty umožňuji lidem projevovat svůj jedinečný potenciál a žít spojenější život. Píšu o tom, co mám sama vyzkoušené a vím, že opravdu funguje.